dag för dag. (Thailand)

Snabbt nerklottrat. Ber om ursäkt över potentiella grammatiska fel samt stavfel. 

Dag 1: Framme och övertrötta!
Åkte från bangkok flygplats till Phuket med flyg. Åkte taxi i ca en halvtimme innan vi var framme vid vårt hotell. Hotellet var jätte fräscht och gigantiskt. Vi har fyra eller fem pooler och max 100m till stranden och då går vi igenom hotellets pooler och trädgårdar samt bungalows.

Svante och jag slängde på oss våra badkläder så fort vi kommit till rätta i vårt rum och drog ner till stranden och kollade området lite. Vi stekte en liten stund innan det var dags att käka lunch. Vi åt lite snabbt och gick med familjen och kollade runt lite. Vi följde ”strandpromenaden” och köpte till slut en varsin klubba och gick tillbaka. Nu var småbarnen redo att bada! Sean bytte om och han och jag gick till poolen och lekte ”hajen”. Solen började gå ner och vi gick tillbaka till våra rum och då låg i princip alla och sov. Jag lämnade Sean hos mamma som vart irriterad över att bli väckt och gick till mitt och Svantes rum där låg Svante rådäckad i sängen. Jag la mig i min säng och bläddra lite på TVn tillslut somnade jag med. Vi två hoppade över middagen.


Dag 2: Chill och utflykt.

Svante och jag vaknade vid fem och blev otroligt rastlösa så vi vandrade omkring på rummet i väntan på frukost. Svante klagade över att han höll på att svälta. Tiden gick och vi tog en promenad till stranden och paxade solstolar. När det var frukostdags proppade Svante i sig mat och jag åt mest frukt och tog en kopp kaffe. Sedan var vi på stranden i ca 2 timmar och solade och badade. Mamma och dom vaknade senare än oss. Men kom till stranden sedan. Senare mot kvällen åkte vi till patong beach och drog omkring på gatorna. Det var en ganska stor och trevlig stad. Slutade i alla fall med att vi satte oss på en krog och tog några öl innan vi tog mega tuktuken hem.

Dag 3: i got burned!
Insåg idag att jag har bränt mig! Min panna och ena axeln ömmar satan. Och jag vägrade låta det förstöra min semester så jag satte på mig solskyddsfaktor 50 (Samma som jag använde dagen innan) Och började leka med småbröderna på stranden. Vi bygge ett sandslott på stranden. Tiden gick så otroligt fort och jag glömde helt bort att jag egentligen borde ha tillbringat min dag i skuggan.  Så just nu ömmar de flesta av mina kroppsdelar.
Vi gick och käkade på någon strand restaurang efter det gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss klara. Svante somnade IGEN! (tredje dagen han däckar). Och denna gång lyckades jag inte få upp honom. Så jag, mamma sophuset, Sean, John och Brian skulle åka till Kamala village men efter massa komplikationer och tjafs gav jag upp och sket i det helt och hållet. Just nu sitter jag på hotellrummet med en snarkande Svante i sängen bredvid. Funderar på att ta en cigg och sedan gå till internet caféet.

Dag 4. Lilla sjöjungfrun :
Svedan har lagt sig trots det blev det en dag i skuggan. Efter en hel dag på stranden åkte vi till patong beach där vi åt på en seafood restaurang. Vi beställde in jätte räkor, krabba och massa annat havsaktigt. Jag åt mig megamätt men blev otroligt trött och på dåligt humör. Så jag vandrade som en zombie på patongs gator innan vi tog en tuk tuk hem och jag rådäckade och drömde om läskiga catoyer.


Dag 5: Love is in the air.
På restaurangen där vi äter frukost är det en kille i personalen som förälskat sig i Svante och påminner honom varje morgon om hur vacker han är. Första morgonen här vart jag chockad:
- Is this you brother?
- Yes it is
-He’s beautiful.
- Oh okey…… *tittar på svante som plötsligt sätter en bit bacon I halsen och kollar förskräckt på mig*
*men jag då?*
Han heter Tawan och är jätte trevlig. Även fast att Svante är lite rädd för honom.

Vi gick upp vid åtta åt frukost som vanligt, matade hundarna och la oss på stranden. Vi solade och lite senare satte vi oss åt lunch och sedan tog jag en Thai massage. Vilket var otroligt jäkla skönt.
Sedan när jag var klar satt Svante och väntade på mig. Han hade köpt vattenmelon och det var några bitar kvar som jag slängde i mig innan vi skulle gå. Helt plötsligt kommer strandpersonalen med en till tallrik med vattenmeloner.
- Har du beställt den Svante?
- Öh nej..
- It’s from that big guy there!
( åh herregud tänk om det är en fet turist som ser ut som en valross)
Då kommer en annan från strandpersonalen som har hand om solstolarna och pekar på en Thailändare i personalen som jag pratat med dagen innan.
- It’s him! He thinks you nice lady. He likes you. He’s name is ham(?)
- Oh okey.. Thank you!
Jag proppar I mig vattenmelon bitarna jag fått och vinkar hejdå till “Ham” och vagglar där ifrån med full mage. Sött i got a thai boyfriend now!

Kvällen närmade sig och jag och Svante drog och käkade middag. Drack lite öl och tog det lugnt, efter det tog vi promenad till slevin och köpte 4 l öl och har små krökat och rökt på hotellet nu.

Note: För att bli av med hicka ska man dricka vatten upp och ner!!
Vi drog en runda till krogen tog några öl och observerade en bar fight innan vi tröttnade och gick hem och sov

Dag 6 Barnvakt.. Badvakt whooot?:
Solade hela dagen vid poolen för en gångs skull och sedan satt jag barnvakt. Svante somnade tidigt och det tog ett tag innan jag fick Brian att somna men när jag slutligen lyckades somnade jag bara efter några minuter.


Dag 7 Utflykter och skador:
Vaknade tidigt och åt frukost sedan satte vi oss i taxin och skulle till phuket town. Vi stannade först och åkte go-cart där jag hade full gas och körde rakt in i väggen. Så nu är jag lite wounded. Kraschen hindrade mig inte så jag slängde mig i ”bilen” igen och drog några varv till.

Efter det satte vi oss återigen i taxin och åkte till phuket zoo där vi kollade på massa djur. Klappade elefanter, bambi, uttrar, apor o.s.v. o.s.v. det var helt okej. Även fast jag avskyr att vara på utländksa zoo:n. Djuren blir aldrig behandlade rätt.
 Efter det åkte vi till ett gigantiskt shoppingcenter käkade lite och kollade lite kläder osv.

Sedan åkte vi hem och nu ska jag och Svante till gymmet och småpusha lite.

Dag 8 Its raining men. NOT:
Vi gick till stranden och solade ett tag vi trodde det var sista dagen så vi skippade skuggan helt och stekte för att ha en rejäl bränna att skryta med. Men vi hade ju fel. Det var näst sista dagen. Svante spenderade mest tid i vattnet. Vågorna var skyhöga och Svante fann barnet i sig igen och lekte i havet hela dagen. Vilket resulterade i att han brände ansikte och axlar. Ham skickade över två tallrikar vattenmelon så det blev ett rejält mellanmål för min del. Sedan var det middag som gällde.
Svante gick tidigt och åt inte så mycket han hade fått en mildrare hjärnskakning efter vattenlekarna och jag gick inte så sent efter eftersom jag hade nackvärk pga av havet.  Plötsligt började det öregna och barnsliga som jag och Svante är var vi tvungna att ta en promenad i regnet vilket var överraskande behagligt och kul.


Dag 9 Förstörd dag pga av en dröm med skiiiit i dee:
Drömde en sjuk dröm inatt vilket resulterade i en märklig ångest hela dagen. Trots det var det stranden som gällde för min del. Svante stannade hemma eftersom hans ansikte och rygg sved så otroligt. Mamma, Sophuset och ungarna kom efter och vi lekte i solen och nu har jag bränt fejset, vilket suger! Men i alla fall en hel dag i vattnet och solen med en snabb lunch. Funderar just nu på att gå och pierca naveln nu. Vi åker ju till bangkok imorgon!

Dag 10 BKK:
Bangkok nu. Har precis vart på MBK. Kollade runt lite och tog en kaffe på starbucks. Imorgon är det shoppingdags. Kommer hem den 19e.

Hinner inte slänga in bilder nu.
Börjar verkligen längta hem. Saknar mina nära och kära galet mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0