back från landet

hej nu är jag tillbaka från Rimbo! Imorgon är det nyår och vänta er inte några uppdateringar från mig. Adios

im going home!

Jag vet äntligen vad jag ska ha på mig på nyår! (Tack louise <3) Och nu gäller det bara att hitta något att ha på mig på simones födelsedagsfirande...

Idag ska jag iallafall iväg till kära rimbo! Har inte vart där sedan jag kom hem från Thailand (vilket är skandal!!)

Om ett par veckor ska jag packa mina saker och sedan bo i Rimbo några veckor då jag och jenny kommer vara husvakter/djurvakter. Då blir det lite fest :) . Nu måste jag göra mig klar och packa lite grejer.

Adjö

HEEEEEJ

Har inge speciellt att skriva just nu för tillfället. Lägger på lite söta bilder från igår bara

Hejdå

juldagen jag är taggad

Juldagen ligger varmt om hjärtat. Idag skall jag festa till det lite. Så nu sitter jag här lite extra finklädd och väntar på att marie ska bli klar. Sedan möter vi upp jessika och tar hos till henne där vi kommer jobba på promillet och lyssna på galen musik. Sedan typ krogen(?!) nja.... Vi får se!
Du får mig att bete mig som en barnunge igen. Herregud jag tror jag saknar dig.. eller det.. eller vene.

när jag lider av tristess skissar jag.

Julen har flytit förbi ganska fort. Det blev kalle anka, julmiddag, julfilm och sedan julklappsöppning. Sedan var det bara att ta det luuuuuuugnt. Var förbi marie en stund och kikade in sedan har jag haft så jääävla tråkigt att jag satte mig ner med mitt nya block och ville skissa men till min förargelse kunde jag inte hitta mina riktiga skisspennor, så jag tänkte helt enkelt: Nu skiter jag i dethär. Men det slutade iallafall med att jag satt med en vanlig skitblyerts och skissade medans pappa kollade på simpsons.
Here is the result!

(Ledsen över den dåliga kvalitén men jag tar bilderna med mobilkameran. Av någon anledning ser skissen arg och gammal ut på fotot. Konstigt. I verkligheten ser hon ut att le)
Resultatet blev ganska dugligt trots att jag använde en såndär orange vanlig skolpenna.
Nu ska jag återgå till de två tornen (<3!!)

Hejdå och åter igen: GOD JUL

jag är så mobbad!!!!

haha

GOD JUL VÄRLDEN!

Uppmuntran på ett helt nytt sätt!

HAHAHAHAHAHA!

shane dawson! IM IN LOVE

dags för nya hål

Jag funderar verkligen på att pierca naveln snart. Det är dags! Har funderat på det länge nu och jag är riktigt sugen..

Har vart hemma hos jessika hela dagen idag (jag övernattade där.)
Igår åkte vi till väsby centrum och kollade lite klänningar, skor och sexiga underkläder. Jag prövade lite grejer och förälskade mig i en korsett på H&M men jag vill inte lägga ner pengar på någon som jag ändå inte visar för någon! Fan. Så jag sket i det. Sedan åkte vi hem igen utan att någon av oss köpt något överhuvudtaget. Vi satte oss och drack lite vin och vad som senare hände under kvällen tänker jag inte tala om..

Pappa ko moch hämtade mig hos jessika sedan drog vi och köpte pizza. Nu sitter jag hemma och ska snart ta ett långt bad. Ciao

IMORGON ÄR DET JULAFTON woohoooo!

faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Jenny kunde inte följa med och gymma för bruden hade stuckit ut till Rimbo igår kväll. Men det ska inte hindra mig! Jag klarar inte av att bara sitta här längre!!! Så trots min galna hosta ska jag ner till gymmet NU!

nya headern

Vet att den är lite mysko men jag har ingen bra vinterbild på mig än så jag liksom klippte in mig från en bild från Thailand som jag personligen tycker är väldans fin. Slängde in den på en vinterbakgrund och så gav jag mig en liten söt mössa. Det får duga än så länge!

Insnöad.

Snön ligger vackert på marken och hustaken och jag är fortfarande lite krasslig men jag klarar verkligen inte av att bara sitta stilla! JAG VILL GYMMA! Så nu har jag ringt Jenny (som antagligen ligger och sover) och lämnat ett meddelande där jag försöker övertyga henne om att vi ska träna idag. Funderar också på att sätta igång bastun idag och basta lite. Skulle sitta jäkligt bra!

Yeah kolla in muskelknutten! Haha! Hejdå....

Note:

Snart får min blogg en ny header

en kylig promenix

Kom in för en stund sedan. Var och mötte upp en gammal flamma och lämnade ett par byxor som tillhör honom och som legat hos mig i ca 2 år nu. Men nu är det fixat och jag är äntligen hemma i värmen igen. Nu ska jag få något i magen och vara lite ledsen över att jag inte kan gymma idag för jag börjar bli lite krasslig.
Langar en lagom pimpig sadface bild som jag tog nyss. Ha det gött!

Lagom skoj!

Kärlekskrank

Av någon anledning vaknade jag i morse och kände mig på ett galet kärlekshumör. Är liksom inte kär i någon eller så. Men tanken av kärlek kändes överdrivet behaglig. Så här sitter jag nu med en spelningslista på spotify med enbart kärlek och lugn. Snart ska jag börja julpyssla lite.. Jag upphör aldrig att förvåna mig själv..

nöter S.E.X.

Och nej jag har inte sex med någon eller något..

Jag har underskattat Nickelback. De fyller ut min spelningslista för tillfället.

"S is for the simple need
E is for the ecstasy
X is just to mark the spot cause that's the one you really want

sex is always the answer
It's never a question
Cause the answer's yes oh the answer's yes
Not just a suggestion if you ask the question
Then it's always yes, yeaah"

BKK

Bangkok och hänger järnet. Svante shoppade upp/slängde bort 6000baht idag... men det är inte det lustiga.. det lustiga är att jag INTE köpt något alls än..... bortsett från presenter till min pappa. Knas detdär.

Vi var på MBK och Svante shoppade sedan gick vi hem och upp på taket till poolen en stund där vi tog det lugnt. Snart ska jag nog till gymmet som förövrigt är jätte fräscht.

dag för dag. (Thailand)

Snabbt nerklottrat. Ber om ursäkt över potentiella grammatiska fel samt stavfel.

Dag 1: Framme och övertrötta!
Åkte från bangkok flygplats till Phuket med flyg. Åkte taxi i ca en halvtimme innan vi var framme vid vårt hotell. Hotellet var jätte fräscht och gigantiskt. Vi har fyra eller fem pooler och max 100m till stranden och då går vi igenom hotellets pooler och trädgårdar samt bungalows.

Svante och jag slängde på oss våra badkläder så fort vi kommit till rätta i vårt rum och drog ner till stranden och kollade området lite. Vi stekte en liten stund innan det var dags att käka lunch. Vi åt lite snabbt och gick med familjen och kollade runt lite. Vi följde ”strandpromenaden” och köpte till slut en varsin klubba och gick tillbaka. Nu var småbarnen redo att bada! Sean bytte om och han och jag gick till poolen och lekte ”hajen”. Solen började gå ner och vi gick tillbaka till våra rum och då låg i princip alla och sov. Jag lämnade Sean hos mamma som vart irriterad över att bli väckt och gick till mitt och Svantes rum där låg Svante rådäckad i sängen. Jag la mig i min säng och bläddra lite på TVn tillslut somnade jag med. Vi två hoppade över middagen.

Dag 2: Chill och utflykt.

Svante och jag vaknade vid fem och blev otroligt rastlösa så vi vandrade omkring på rummet i väntan på frukost. Svante klagade över att han höll på att svälta. Tiden gick och vi tog en promenad till stranden och paxade solstolar. När det var frukostdags proppade Svante i sig mat och jag åt mest frukt och tog en kopp kaffe. Sedan var vi på stranden i ca 2 timmar och solade och badade. Mamma och dom vaknade senare än oss. Men kom till stranden sedan. Senare mot kvällen åkte vi till patong beach och drog omkring på gatorna. Det var en ganska stor och trevlig stad. Slutade i alla fall med att vi satte oss på en krog och tog några öl innan vi tog mega tuktuken hem.

Dag 3: i got burned!
Insåg idag att jag har bränt mig! Min panna och ena axeln ömmar satan. Och jag vägrade låta det förstöra min semester så jag satte på mig solskyddsfaktor 50 (Samma som jag använde dagen innan) Och började leka med småbröderna på stranden. Vi bygge ett sandslott på stranden. Tiden gick så otroligt fort och jag glömde helt bort att jag egentligen borde ha tillbringat min dag i skuggan.  Så just nu ömmar de flesta av mina kroppsdelar.
Vi gick och käkade på någon strand restaurang efter det gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss klara. Svante somnade IGEN! (tredje dagen han däckar). Och denna gång lyckades jag inte få upp honom. Så jag, mamma sophuset, Sean, John och Brian skulle åka till Kamala village men efter massa komplikationer och tjafs gav jag upp och sket i det helt och hållet. Just nu sitter jag på hotellrummet med en snarkande Svante i sängen bredvid. Funderar på att ta en cigg och sedan gå till internet caféet.

Dag 4. Lilla sjöjungfrun :
Svedan har lagt sig trots det blev det en dag i skuggan. Efter en hel dag på stranden åkte vi till patong beach där vi åt på en seafood restaurang. Vi beställde in jätte räkor, krabba och massa annat havsaktigt. Jag åt mig megamätt men blev otroligt trött och på dåligt humör. Så jag vandrade som en zombie på patongs gator innan vi tog en tuk tuk hem och jag rådäckade och drömde om läskiga catoyer.

Dag 5: Love is in the air.
På restaurangen där vi äter frukost är det en kille i personalen som förälskat sig i Svante och påminner honom varje morgon om hur vacker han är. Första morgonen här vart jag chockad:
- Is this you brother?
- Yes it is
-He’s beautiful.
- Oh okey…… *tittar på svante som plötsligt sätter en bit bacon I halsen och kollar förskräckt på mig*
*men jag då?*
Han heter Tawan och är jätte trevlig. Även fast att Svante är lite rädd för honom.

Vi gick upp vid åtta åt frukost som vanligt, matade hundarna och la oss på stranden. Vi solade och lite senare satte vi oss åt lunch och sedan tog jag en Thai massage. Vilket var otroligt jäkla skönt.
Sedan när jag var klar satt Svante och väntade på mig. Han hade köpt vattenmelon och det var några bitar kvar som jag slängde i mig innan vi skulle gå. Helt plötsligt kommer strandpersonalen med en till tallrik med vattenmeloner.
- Har du beställt den Svante?
- Öh nej..
- It’s from that big guy there!
( åh herregud tänk om det är en fet turist som ser ut som en valross)
Då kommer en annan från strandpersonalen som har hand om solstolarna och pekar på en Thailändare i personalen som jag pratat med dagen innan.
- It’s him! He thinks you nice lady. He likes you. He’s name is ham(?)
- Oh okey.. Thank you!
Jag proppar I mig vattenmelon bitarna jag fått och vinkar hejdå till “Ham” och vagglar där ifrån med full mage. Sött i got a thai boyfriend now!

Kvällen närmade sig och jag och Svante drog och käkade middag. Drack lite öl och tog det lugnt, efter det tog vi promenad till slevin och köpte 4 l öl och har små krökat och rökt på hotellet nu.

Note: För att bli av med hicka ska man dricka vatten upp och ner!!
Vi drog en runda till krogen tog några öl och observerade en bar fight innan vi tröttnade och gick hem och sov

Dag 6 Barnvakt.. Badvakt whooot?:
Solade hela dagen vid poolen för en gångs skull och sedan satt jag barnvakt. Svante somnade tidigt och det tog ett tag innan jag fick Brian att somna men när jag slutligen lyckades somnade jag bara efter några minuter.

Dag 7 Utflykter och skador:
Vaknade tidigt och åt frukost sedan satte vi oss i taxin och skulle till phuket town. Vi stannade först och åkte go-cart där jag hade full gas och körde rakt in i väggen. Så nu är jag lite wounded. Kraschen hindrade mig inte så jag slängde mig i ”bilen” igen och drog några varv till.

Efter det satte vi oss återigen i taxin och åkte till phuket zoo där vi kollade på massa djur. Klappade elefanter, bambi, uttrar, apor o.s.v. o.s.v. det var helt okej. Även fast jag avskyr att vara på utländksa zoo:n. Djuren blir aldrig behandlade rätt.
 Efter det åkte vi till ett gigantiskt shoppingcenter käkade lite och kollade lite kläder osv.

Sedan åkte vi hem och nu ska jag och Svante till gymmet och småpusha lite.

Dag 8 Its raining men. NOT:
Vi gick till stranden och solade ett tag vi trodde det var sista dagen så vi skippade skuggan helt och stekte för att ha en rejäl bränna att skryta med. Men vi hade ju fel. Det var näst sista dagen. Svante spenderade mest tid i vattnet. Vågorna var skyhöga och Svante fann barnet i sig igen och lekte i havet hela dagen. Vilket resulterade i att han brände ansikte och axlar. Ham skickade över två tallrikar vattenmelon så det blev ett rejält mellanmål för min del. Sedan var det middag som gällde.
Svante gick tidigt och åt inte så mycket han hade fått en mildrare hjärnskakning efter vattenlekarna och jag gick inte så sent efter eftersom jag hade nackvärk pga av havet.  Plötsligt började det öregna och barnsliga som jag och Svante är var vi tvungna att ta en promenad i regnet vilket var överraskande behagligt och kul.

Dag 9 Förstörd dag pga av en dröm med skiiiit i dee:
Drömde en sjuk dröm inatt vilket resulterade i en märklig ångest hela dagen. Trots det var det stranden som gällde för min del. Svante stannade hemma eftersom hans ansikte och rygg sved så otroligt. Mamma, Sophuset och ungarna kom efter och vi lekte i solen och nu har jag bränt fejset, vilket suger! Men i alla fall en hel dag i vattnet och solen med en snabb lunch. Funderar just nu på att gå och pierca naveln nu. Vi åker ju till bangkok imorgon!

Dag 10 BKK:
Bangkok nu. Har precis vart på MBK. Kollade runt lite och tog en kaffe på starbucks. Imorgon är det shoppingdags. Kommer hem den 19e.

Hinner inte slänga in bilder nu.
Börjar verkligen längta hem. Saknar mina nära och kära galet mycket.

thailand

Dag 3?

Ar lite trott efter en hel jakla dag pa stranden.
Brant mig har jag gjort ocksa......
Svante somnade tidigt idag.. IGEN!
Jag vill inte aka till patong beach ensam.
Sa det blir en kvall pa hotellet for min del..
Ska till baren, ta en drink, roka upp ett ciggpaket och se lite ensam ut..
Senare ska jag ladda infor imorgon! (trots att det blir en dag i skuggan for min del)

Phuket. Thailand dag 2

Okej resan hit vill jag inte tala om. Sov ingenting, var tjurig som ett monster val framme pa hotellet och var nara pa att doda min egna bror.

Idag pa det andra stallet satte jag och svante oss ned for att vi inte orkade vandra och tog nagra ol. Vi kollade ocka lite priser hos tatuerarna osv.

Idag har vart en bra dag.

Detta inlagg tillagnar jag Rulls som ar min trogna lasare och som jag lovat att uppdatera om vad som hander har i thailand

Mer sol och bad vantar imorgon. Maste ju jobba pa brannan :)
Hoppas alla i Sverige har det lika bra som jag

till ida: ida du far kopa en troja om du vill :)

Puss puss amigos

Har haft 2 dagar pa mig att sola och bada lite.
Vi har hunnit aka till en annan storre strand idag (minns inte namn), akt jetski och tagit det lugnt med god mat och massa varme.

Stackars mig som måste packa!

Har haft lite bekymmer med packningen. Omringas ju av mörker och kyla men ska till sol och värme. Det innebär att jag ska packa ner klänningar, skjorts, linnen och såna där sommarkläder. Har inge sommar att inspireras av. Så det blir att slänga ner lite tunna tygbitar i resväskan och bikinin förstås! Förhoppningsvis duger det. (Jag vet ju själv att väl där nere lever jag i bikinisar och klänningar.)

Skissblocket ska ju såklar också med så jag kan ha något att trösta mig med när jag tröttnat på matteboken.

Hejdå Sverige.

fredag

Ska till Louises lånade lägenhet ikväll.

Vi får se vad som sker då alla har olika önskemål:

Vissa vill se idol, andra vill pimpla vin och festa.

Jag och min stekiga blekiga lillebror. Han behöver nog semestern mer än jag!

här är den!

Guess what?

FÖRSTA T-SHIRTEN HAR KOMMIT SOM VI SKA SÄLJA UNDER UF ÅRET! känns bra

kommer sakna dig

Jag har valt att enbart existera i ditt liv som du existerat i mitt.
Men bara för att jag inte längre finns där
så betyder det inte att jag glömt hur mycket du en gång betydde för mig.

Även fast jag hatar hur du blivit kommer jag aldrig kunna säga att jag inte älskar dig.
Du har blivit något som för mig är dött.
Ett livlöst ondskefullt ting som vandrar och sprider hat omkring dig.
Men jag kommer alltid minnas den du var och allt du gjort och för DET älskar jag dig.

En förlust jag hoppades att inte sakna. Men för var dag som går blir svårare att acceptera. Jag behöver, Nej! BEHÖVDE dig. Mitt hjärta har blivit urgröpt på en plats där endast en människa kan existera. Med det hålet i hjärtat vandrar jag idag. Nästan som en individ med stympat ben. Jag haltar. Jag ramlar fram i livet i hopp om att finna ro och frid. Jag måste acceptera att jag tvingas leva utan dig. Jag kommer sakna dig så otroligt mycket. För nu är du en skepnad av något gammalt och denna skepnad påminner mig om den underbara människa du en gång var. När den skepnaden försvinner kommer den urgröpta platsen i mitt hjärta förgifta mitt sinne och i sin tur kommer jag inte förlåta mig själv. Men just nu kan jag inte tillåta mig själv att förlåta DIG.

Tanken att förlora dig skrämmer mig fortfarande. Även fast du redan är förlorad.

En tankfull kines och hennes kära vän en sömnlös natt..

Johans Blogg:

schletet.

Fys med extrem träningvärk var inte kul. Kändes som om mina muskler brann! Men tog mig igenom träningen (trots den brinnande obeskrivliga värken!) Sedan lagade jag mat till mig och lillebror. Efter detta satte jag på mig mjukisar och tog en promenad till Louise Dekluck och myste lite och snackade lite strunt. Nu sitter jag åter igen här framför datan med ömmande muskler och ett glatt humör.
Snart drar jag!

Chaweng beach. Jag har saknat dig!

utelåst...... igen!

IBLAND HATAR JAG MITT LIV OCH MIN LILLEBROR!! MEST PÅ HELA JÄVLA JORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KILL ME!!!!!!!!!!! nu ska jag gå ut och röka och tycka synd om mig själv.....

BRÅTTOOM!

NU ÄR DET MASSA SKIT SOM SKA FIXAS. HELVETTE JAG STRESSAR SÖNDER........... DÖDA MIG!!!
Nu ska jag snart iväg och köpa grejer till tårtan. Sedan ska vi överraska ola. Jag måste också packa med mig saker till imorgon och sedan också plugga till provet!! fan

imorgon langar jag nog en ny header.

Muskler som en gladiator!

Nej, inte ens i närheten...

Skola idag sedan åter igen en sönderdampad tågresa med jenny hem. Shoppade även lite idag.. (tyvärr!) Har precis fått in en tusing på kortet idag och slängde iväg 600kr på lite strunt. FAN! Jag ska liksom till Thailand snart och för att strö lite extra salt i såren så måste jag ju tänka på alla andra som ska ha sina jävla julklappar. Måste lära mig sluta tänka på mig själv!! Vilket satans ego jag är....

Sedan var det fys och jag pumpade hårdare än någonsin. Har också storstädat idag! wiho

Morgondagen:
Imorgon ska jag och Jenny iallafall köpa lite grejer och göra en tårta till Ola! Vi ska även köpa lite presenter. För jag är "liksom" borta på hans födelsedag och jag vill "liksom" fira honom. Så jag och jenny kom fram till att vi kan ju flytta fram hans födelsedag lite. Men detta är hemligt. Ola bandola får inte veta! (förrän imorgon förstås)

note: Liksom är ascoolt att säga.