RÄTTEGÅNGEN

Var framme i sollentuna vid halv nio, då mötte jag advokaten, när vi stiger in i väntsalen sitter tjejen som slog mig i huvudet med glasflaskan och hennes tillkallade vittne där, antog att dom satt och snackade ihop sig.

När rättegången väl satte igång berättade jag hur jag mindes att allt gått till och sedan när det var den åtalades tur började hon med en lögn och hela hennes historia baserades på lögner i följ av ett fejkat gråtutbrott och - en kort paus - senare: flera lögner. Jag lyckades kontrollera ilskan.

Vittnena kom in efter att vi förklarat hur vi ansåg att det gått till och några frågor.
 
Johanna, Therese och Ellen.
Ellen var hennes kamrat och man märkte att de snackat ihop sig bortsett från några detaljer som skiljde ellen och den åtalades historia åt.

Efter alla vittnen var de bara åklagaren, min advokat och försvarsadvokaten som skulle summera det hela.
Åklagaren började, sedan min advokat och slutligen försvarsadvokaten: Han började med att attackera åklagaren och klanka ner på hennes arbete för att sedan kränka mig;
"Stella utsattes aldrig för något livsfarligt, stellas "historia" låter inte trovärdig, vittnena är här för att skydda stella och svarar inte på vissa frågor, natali mår dåligt över det som hänt, stella har anfallit och provocerat fram bråket, Natali försökte bara skydda sig själv, stella gick emot henne med alla sina kompisar, Stella är kort och var endast femton när dethär hände och väldigt berusad" Jag vet att det är hans arbete, men hade ni vart där hade ni förstått. Mannen sjönk otroligt låg och attackerade mig psykiskt.

DÅ brast det för mig, jag blev så arg att tårarna rann: En träff någon annanstans på huvudet och jag hade kunnat sitta i rullstol idag, jag berättade ingen historia, endast sanningen! Den enda som snackat ihop sig med sitt vittne var den åtalade som också har velat träffas efter incidenten för att "göra upp" (tolka det som ni vill) , jag är inte så feg att jag går ihop fler mot en, och min ålder har inget med saken att göra, jag är i sinnet dubbelt så gammal än dendär jävla bruden för jag är medveten att varje handling har konsekvenser och skulle aldrig ge mig på en två år yngre brud med en glasflaska, detta hände för ett år sen klart inte vittnena kan minnas exakt vad som hänt och slutligen, jag är ingen jävla lögnare.

Hade sån lust att slå en flaska i skallen på försvarsadvokaten.
Får reda på domen nästa vecka: hoppas nämndesmännen är kloka nog att se igenom hennes lögner.


Kommentarer
Postat av: evelina

jag tror på dig Stella <3

2009-01-22 @ 15:21:57
URL: http://soderbergevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0