bondgården

Skulle ta en hälsosam promenad till mamma idag och valde att gena genom en bondgård kallad droppsta gård. När jag hade tagit mig över åkern såg jag att alla djuren var ute och stekte i vårsolen och mobbad som jag är måste jag ju gå och hälsa på dem. Började med ett gäng lammungar som var sjukt tama och söta sedan gick jag vidare till kossorna, dom stod bara och stirrade konstigt på mig och luktade äckligt. Och den stora fårflocken sprang så fort jag kom i närheten. Sist var jag och hälsade på hönorna, tuppjäveln jagade mig därifrån, jag vart skiträdd..... efter detta var jag så skärrad att jag gick hem.



Jag tog en snabbdusch och gjorde mig iordning. Sedan var det Brians två års kalas, Melwin och Alexander var där på besök och de såg alla ut att ha kul med mina bröders leksaker, vi åt middag och lite tårta, öppnade presenter, pratade lite och sedan skulle de andra barnen dra sig hemåt. Mina bröder satte sig och kollade på skönheten och odjuret och såg en aning trötta ut från dagens stim och stoj. Kom precis tillbaka från mamma och sitter nu och väntar på att Majorie ska ringa mig..


Kommentarer
Postat av: kamilla

jätte söt bild i headern =))

Rösta gärna mig som veckand blogg

http://cajsavictoria.blogg.se/2009/may/veckans-blogg-deltagare.html#comment

puss!

2009-05-25 @ 21:14:25
URL: http://kaamilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0