kycklingpappa

Så fort hans kära lilla dotter blir sjuk blir min pappa en helt förändrad man. Kanske påminner det om när man var liten och alltid i behov av sina föräldrar? Eller kanske inser han hur mycket jag behöver honom? Eller kan det bero på att hans föräldrarinstinkt säger att jag verkligen behöver honom för tillfället? Eller kanske är det lite av allt?..  Något är det iallafall, så fort jag blir sjuk och sängliggandes blir min pappa i form av en skyddsängel. Gör allt för att jag ska bli frisk, pysslar om mig och gör allt jag ber honom om. Ibland utnyttjar jag det lite men inte ofta.. Det är just i sånna här tillfällen jag inser vilken underbar och älskvärd pappa jag har..

Idag kom han hem från apoteket med hostmedicin i flaska och i pillerform, nässpray och alvedon, men han hade också med sig lite presenter: en deodorant och ansiktvatten från ACO. Han hade också kirrat tre nya te sorter för att han tänkte att jag ville pröva något lite roligare än Earl grey och lipton. Nu stack han precis iväg till Maxi för att köpa vattenmelon och vindruvor m.m. till mig.. Herregud vilken underbar och söt pappa jag har! Sedan sitter han där med mig frågar hur jag mår, om jag behöver något eller om det finns något han kan göra. Åh så jag älskar honom!


Här sitter jag med en kopp nybryggt jordgubbste och ska sätta på en film.. Åh, ibland är det inte så illa att vara sjuk..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0