jag hatar dig höst.

Jag försöker inbilla mig att sommaren inte är över men nätterna har blivit längre.
Kylan tränger sig in genom mina fönster. Jag reser mig och tänder varenda lampa "bara för att" men jag saknar fåglarna. Jag fryser lite om mina fötter för golvet är iskallt och jag vägrar sätta på mig mina tofflor. Jag plockar på mig en importerad ciggarett och går ut på balkongen. Ett andetag räcker för att jag ska förstå.. hösten är ju faktiskt här.. Tänder min ciggarett och hör hur håkan spelas inne från lägenheten. Håkan passar liksom inte in på hösten. Men jag gillar honom ändå... Jag liksom påminns om våren, den tidiga sommaren och då kommer jag på mig själv att tänka på dig. Jag önskar ibland att du tänker på mig. För du är den, den som försvann..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0